ACCIÓ 2 | “ROTLLANA DE VERITATS” 1ra part: A classe es ficarà el nen i la resta de companys en una rotllana. D’aquesta manera cadascú tindrà que dir una qualitat negativa i una positiva de cada company de classe. Per tant, es començarà amb el nen d’aquest cas i tindran que dir un aspecte negatiu i un positiu d’ell. Així, de manera successiva amb la resta d’alumnes. 2na part: Cada alumne reflexionarà per escrit sobre el que li han dit la resta de companys, de tal manera de veure que ningú es perfecte però, a l’hora tothom també té qualitats positives. Al acabar ho hauran d’entregar al tutor/a. |
TEMPS | Sessió amb dues activitats seguides. Cada activitat tindrà una durada de 45 minuts, total d’1:30 h. Sessions periòdiques durant el 2n trimestre per tal de que el nen pugui canviar sobre el seu autoconcepte ja que el té molt elevat. |
RECURSOS | Materials: l’aula per tal de que els nenes es puguin torbar en un espai físic i poder posar-se en rotllana. Paper i llapis Humans: el professor, tutor o orientador i la resta d’alumnat. |
AVALUACIÓ | Observació: per tal de veure com reacciona el nen vers l’activitat. Es revisarà l’escrit del nen per veure com s’ha sentit i tindre informació per a la posterior entrevista individual. Entrevista individual: es farà posterior a l’activitat per tal de que ens expliqui com s’ha sentit al escoltar coses negatives d’ell. S’intentarà que el noi reflexioni sobre com es veu ell i com és a la realitat ja que no tots som perfectes. |
dijous, 12 d’abril del 2012
ACCIÓ - ANA M. BERLANGA
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Trobo que la reflexió és molt important realitzar-la, així hi ha una introspecció de l'alumne i accepta la seva situació. Però pot resultar perillosa, ja que al dir-ho oralment, algú no es pot atrevir a dir el que pensa o a la persona que ho rep li pot sentar malament.
ResponEliminaAquesta activitat és semblan a la de la companya Marta, segueixo el mateix comentari , però afegiria com a positiu "la reflexió" ja que el professor pot dinamitzar el pensament i donar-li una altre vessan m´s constructiva.El professor ha de ser un bon dinamitzador per fer aquesta activitat.
EliminaL'activitat és molt completa. Has inclós una bona avaluació, així podrem saber si repetim l'activitat.
ResponElimina