ACCIÓ 1.El mirall
És una dinàmica que es realitzarà a classe juntament amb els companys. L’educador repartirà a cada nen una fitxa amb un sèrie d’adjectius i farà grups de cinc nens. Un cop fet, demanarà a cada nen que marqui tres adjectius positius que consideri que té i tres més de negatius.
Desprès, cada nen passarà la seva fitxa a cadascun dels seus companys de grup (5 companys) i aquests repetiran l’acció pensant en el companys al qui pertany la fitxa.
Finalment, la fitxa tornarà a l’alumne inicial i aquest podrà comprovar que és el que pensa ell mateix sobre ell i que en pensen els seus companys.
TEMPORALITZACIÓ
2 Hores
A l’inici del procés
RECURSOS
Humans: educador i companys
Materials: una fitxa per alumne, aula espaiosa, bolígraf per alumne, taules
i cadires.
AVALUACIÓ
Observarem l’actitud dels alumnes i els seus comentaris.
L'activitat és molt positiva per l'alumne, ja que veurà que pensen els seus companys, però penso que per reduir l'autoconcepte no resulta la més adequada, si fos al contrari, sí.
ResponEliminaJo també penso que és positiva però també és perillosa , ja que l'alumne al llegir els adjectius negatius pot no assimilar-los de forma natural i no com a un atac i afectar a la seva autoestima. Poder s'hauria de censurar alguns adjectius per part del professor/a o donar una llista àmplia d'adjectius "negatius" i així evitar que els companys s'aprofitin.
EliminaPerò en agrada molt l'activitat a la resta de grup!
EliminaL'activitat treballa molt l'autoconcepte i podrà veure el que pensen d'ell, això és positiu per l'alumne, però, el fet de veure el que pensen d'ell no farà que baixi l'autoestima si no reflexiona sobre el que li han dit els seus companys. És a dir, potser es fixarà més en els aspectes positius i al negatius els deixarà de banda.
ResponEliminaAquí hi ha d'haver un treball previ d'adjectius. Definir-los i preveure si els negatius poden influenciar en el grup o en l'alumne. Una cosa és autoavaluar-se negativament i l'altra que el del costat t'ho faci.
ResponEliminaL'avaluació de l'activitat és incompleta i poc rellevant.S'ahurai d'haver treballat més.