diumenge, 8 de gener del 2012

TAULA RODONA: EL TRABAJO EN EQUIPO DEL PROFESORADO (Ana M. Berlanga)

 BONALS, J. (1995). El trabajo en equipo del profesorado. Barcelona: Graó.

1.      Quina és la societat/el món on s’insereix l’assessorament?
L’autor Joan Bonals, en el seu llibre “El trabajo en equipo del profesorado” analitza i explica des de la seva pròpia experiència l’assessorament en l’àmbit de l’educació formal ja que parla exclusivament del treball en equip del professorat en qualsevol centre educatiu.
Descriu quines són els aspectes a tenir en compte per tal de que un equip arribi a l’èxit obtenint un bon nivell de treball. És a dir, el grup ha de tindre un grau de flexibilitat, tenir la capacitat de cooperació, que tots vegin que el treball que estan fent és motivador, acceptar el grau de diversitat, que hi hagi un clima relaxant, bona organització, tenir objectius clars, bona utilització dels silencis, etc.
Un centre quan demana assessorament a un professional de l’educació pot intervenir des de tres àmbits diferents: donant instruments al professorat per poder treballar adequadament en un equip, mitjançant el treball en programes o analitzant la situació del grup.

2. En quines condicions es desenvolupa actualment la formació, l’assessorament, etc. per al canvi educatiu? 
Aquest llibre ha estat escrit per l’autor Joan Bonals, és dedica a l’assessorament psicopedagògic en centres educatius, dels quals té molta experiència i una trajectòria professionals extensa.
Cal dir, segons una petita reflexió que dur a terme l’autor, que l’assessorament és un camp no gaire aprofundint i que s’han d’anar superant aquests obstacles que té. Un d’ells és que l’escola s’ha d’adonar que el treball en equip és important igual que les relacions interpersonals entre el professorat dels centres.

3. Claus dels processos d’assessorament per a aportar canvis en el desenvolupament professional del professorat.
L’assessor psicopedagògic en el professorat ha d’intervenir mitjançant la dotació d’eines, tècniques per tal de que els professors millorin el treball en grup, proposen programes per tal de que millorin les relacions interpersonals entre els docents o estudia el grup per tal de que pugui millorar. És a dir, si el grup té ansietat, malestar, mala comunicació etc.

4. Claus dels processos d’assessorament per a aportar canvis en els centres educatius.
Considero que hi té molta relació amb l’ anterior pregunta ja que si treballes amb els docents d’un centre, aportarà canvis en el mateix centre educatiu i el seu funcionament canviarà a positiu.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada