Secretari/a: Montse Pérez | Responsable reunió: Judith Balanyà |
Dia: 22 novembre del 2011 Lloc: aula habitual de treball Durada de la reunió: 4h | Participants: Alba Costa Marta Bru Ana Berlanga Judith Balanyà Montse Pérez |
Excusats: | |
Ordre del dia: - Posada en comú amb el grup REDICE dels articles 1,2,3,4 - Valorar personalment l’activitat de posada en comú amb el grup REDICE - Posada en comú amb el grup classe, destacant els “jo ressalto” de tots els grups - Reflexió per part de la professora Pilar Iranzo sobre els punts més significatius dels articles - Tria de llibres per part dels membres de grup REDICE - Revisió de la planificació per a la tasca del pròxim dia | |
Desenvolupament: A l’inici de la sessió d’avui hem pogut posar en comú la lectura dels articles 1,2,3,4 destacant aquells aspectes que més ens havien cridat l’atenció. Seguidament em fet una petita valoració de l’aprofitament d’aquesta activitat en la que hem expressat: Judith: “possibilitat de contrastar la informació amb els meus companys i possibilitat d’ampliar la antiga concepció del que havia llegit” Ana: “aquesta reflexió conjunta m’aporta més coneixement, ja que a l’hora d’ampliar conjuntament m’enriqueixo” Marta: “una activitat molt funcional i que amplia el meu camp de visió. Ara estic més satisfeta, a més el fet de poder-nos trobar en aquests petits moments ens ajuda a guanyar confiança amb el grup” Montse: “ m’encanta compartir coneixement amb les meves companyes i consolidar el meu amb aquells aspectes que potser no m’havia fixat i que ara vec que son importants” Una vegada realitzada la reflexió personal, hem posat en comú amb la resta de grups REDICE els “jo ressalto” de cada article. De totes les aportacions dels grups i conjuntament amb la professionalització de la professora Pilar Iranzo voldríem destacar aquelles conclusions i aprenentatges més rellevants que ens han semblat molt interessants per a la nostra futura professió, per a la vida diària i per a la nostra tasca d’equip: - Una de les coses importants és l’eficàcia d’un equip. La possibilitat d’innovació d’una institució té a veure amb la cohesió social; la cohesió social augmenta la motivació d’un equip. La falta de cohesió és una amenaça. - El grup és un accelerador de canvi - Hem de promoure l’èxit; no hi ha res més contagiós que l’èxit. Sempre hem d’aconseguir una perspectiva d’èxit (reconèixer els valors, potencialitat, direcció comuna, clima afectiu,etc.) - Hem d’assumir reptes; la vida en sí és un repte - L’ètica professional s’ha d’anteposar als interessos - Hem de saber detectar els punts forts i potencialitzar-los - Quan treballem com a assessors hem de treballar de manera col·laborativa i saber mantenir la coherència de l’inici al final - Les fases de l’assessorament són molt importants - Els moments de retrocessos es poden aprofitar per a elaborar nous reptes i nous aprenentatges - Les dificultats existeixen, formen part del procés - A vegades les fractures promouen el canvi, si no hi ha fractura, no hi ha canvi - Hem de saber fer pràctiques com a assessors que trenquin els esquemes, que ens ajudin a descobrir nous plantejaments - L’assessor ha de mobilitzar les veritats, ha de fer que es trobin veritats grupals - L’honestedat i la coherència màxima són capacitats que hem de tenir els assessors - Si fem anar el pensament únic, pot esdevenir un perill, la ineficàcia i la desaparició del grup - Hem de començar pel 7 i tirar amunt. Mai posar el 10 com a objectiu inicial - El bo d’un equip és quan tothom té la percepció de que s’ho està passant bé - El membre d’un equip ha de ser membres d’altres equips - No seria saludable que una persona estigués en un sol lloc Després de fer la reflexió conjunta, em tornat al grup d’inici REDICE i ens hem reunit per a acabar de triar la lectura que llegirem més endavant. La sessió d’avui ha acabat fent una previsió de tasques per al següent dia | |
Acords i responsables: - Cada membre del grup haurà de llegir els següents articles recomanats (4,5) i elaborar el seu propi “jo ressalto” i penjar-ho a l’espai del blogg abans del diumenge | |
Reflexions (sobre el treball en equip o d’altres consideracions remarcables): Aquesta classe ha estat molt productiva no només a nivell de grup REDICE sinó a nivell de grup classe. L’orientació de la classe, la distribució de l’espai fa que hi hagi un caliu especial per part de tots. A la classe d’avui hem descobert molts aprenentatges que “suposadament se saben” però que potser mai te’ls expliquen tan naturalment com s’han explicat a la classe d’avui. Creiem que moltes vegades ens han parlat o hem sentit a parlar de treball en equip, però mai havien aconseguit “guiar-nos” per a saber treballar. Avui em enfortit no només la relació alumne/aprenentatges sinó la tasca que tenim com a grup i com a persones responsables que treballarem amb altres persones. |
dilluns, 28 de novembre del 2011
ACTA NÚM. 4
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada