diumenge, 27 de novembre del 2011

JO RESALTO: MARTA BRU

BASSEDAS, E. et. Al. (2000). L’assessorament psicopedagògic a Catalunya. BCN: Graó.
- Els centres educatius poden tenir dinàmiques molts diferents ja que, hi ha diversos factors externs que els condicionen. A més, hem de ser conscients de la influència que podem tenir segons la seva manera d’organitzar-se i de funcionar.
- Per a analitzar un centre educatiu ens hem de regir pel següent guió: la identitat i context, la ideologia, l’estructura i funcionament i les expectatives en relació a la intervenció psicopedagògica.
- Els centre poden ser de diversos tipus: piràmide eficient, melic, trineu, el padrí o campana de vidre, club d’amics, iglú, maranya, gemec, formiguer

SANTOS, M. A (1994) Entre bastidores. Màlaga: Aljibe. Pp. 57-74
- El centre educatiu és una institució que es mou entre dues realitats. Per una banda, totes són iguals perquè tenen unes característiques comunes però, alhora cadascuna és única perquè és irrepetible, sempre tenen alguns aspectes que la fan diferent.
- Alhora d’assessorar, hem de descobrir tots els aspecte d’un centre, tant els que es troben visiblement i com els que no. Tenir en compte tots aquest aspectes, ens ajudarà a encaminar d’una manera més efectiva la nostra intervenció. A més, no només es tracta de solventar els problemes que es troba el centre sinó que, també ha d’intentar buscar maneres de millora del seu funcionament.
- L’escola és basa en les relacions i la comunicació. Té tres plànols: el sagital que ens diu que l’escola és jeràrquica. Alhora hi ha diferents tipus de jerarquies: l’epistemològica, l’avaluadora, la normativa, l’experiència i la legal. També, tenim el plànol posterior que són les relacions interpersonals. I per últim, el plànol sagital o eixos drets/esquerres que són les relacions nomotètiques i ideogràfiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada