ARTICLE 1: SERRAT, A. (1994). 'La dinamización de los equipos docentes.' Aula de innovación Educativa. N. 28-29, Julio - Agosto
1) La necessitat del treball en grup és essencial per prendre les millors decisions i aconseguir el compromís de totes les persones implicades en el procés. D’aquesta manera, es pot arribar a crear insatisfaccions si no estan satisfets amb les seves necessitats.
2) Per millorar la motivació dels docents, s’han de seguir cinc directrius, és a dir, ser innovador, tindre reptes mitjançant uns objectius, arribar a l’èxit per tal d’arribar a la satisfacció mitjançant el reconeixement dels altres i per últim obtenir un clima afectiu amb la resta de professionals.
ARTICLE 2: FERNÁNDEZ SIERRA, J. i RODRÍGUEZ FERNÁNDEZ, A. (2001). 'Claves para la dinamización interna'. Cuadernos de Pedagogía. n. 302, Mayo
1) Els professionals necessiten “renovar-se i demanen peticions d’assessorament. D’aquesta manera, es veu reflectit un acte d’honradesa, racionalitat I ètica professional.
2) Un dels errors de corresponsabilitat en assessorament és que molts professors generin resistència. Per tal de que hi hagi un bon assessorament, no s’ha de perdre el concepte de professionalitat i el referent ideològic.
ARTICLE 3: AAVV. (1997). 'Formación en centros. Una oportunidad para la innovación'. Cuadernos de Pedagogía. n. 263, Noviembre
1) En un centre, l’assessorament s’ha de veure com un canvi positiu per dur a terme millores.
2) A la primera fase d’assessorament s’ha de veure la figura de l’assessor com una col·laboració amb el grup dintre del procés i no com a un visitant ocasional. S’ha de centrar el problema d’una manera global i, en aquest moment es veuen dificultats, sobretot en la comunicació del professorat. Així doncs, es comencen a notar les resistències que es generen. Desprès d’aquests dos passos previs, es produeix la planificació de noves experiències amb la finalitat de que el grup es decideixi per alguna de les opcions presentades. Per últim, es produeix la fase d’avaluació per tal d’avaluar el procés.
ARTICLE 4: VILLA, A., SOLABARRIETA, J. (2000). “Roles y actitudes de equipo en las organizaciones que aprenden.” En Liderazgo y organizaciones que aprenden. III Congreso Internacional sobre Dirección de Centros Educativos. Bilbao: ICE de la U. de Deusto (Actas, Pp. 599-639)
1) Diferenciació entre grups i equips.2) Elements bàsics que configuren un equip són: objectius únics compartits, aportacions complementàries, planificació, mètode, regles de joc acceptades i exigides, informació i comunicació, rols complementaris, cohesió i avaluació del procés i dels resultats.
3) Diferència entre pensament únic i pensament en equip.
4) L’equip té uns rols establerts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada