diumenge, 27 de novembre del 2011

JO RESSALTO : Judith Balanyà

BASSEDAS,E.(2000) . L'assessorament psicopedagògic a Catalunya.BCN:Graó.

-Cada centre exhibeix una modalitat en las seva organització  , el seu funcionament i la seva xarxa de relacions.
-Guió per a  l'ànalisi institucional:
  1. Identitat i context.
  2. Estructura i funcionament.
  • Subsistemes de l'escola a nivell organitzatiu.
  • Relacions i comunicacions.
  • Reunions.
  • Capacitat de canvi.
  1. Ideologia.
  2. Expectatives en relació amb la intervenció psicopedagògica.
Hem de diferenciar l'estil personal de l'estil professional , encara qur tots dos estiguin estretament relacionats .  Cal tendit cap a una progressiva professionalització del nostre estil personal , a partir de l'autoanàlisi , que permet prendre consciència de les pròpies pecularietats.
Cada centre és diferent i , per intervenir-hi d'un a manera útil .

SANTOS,M.A.(1994)Entre bastidores.

"La escuela es mucho más que una jerarquía de relaciones director/subordinado ya que incluye las profundas y complejas relaciones laterales.."

-La Jerarquía espistemológica.
-La jerarquía evaluadora.
-La jerarquia normativa.
-La jerarquía experiencial.
-La jerarquia legal.
La estrategia más eficaç para que la iniciativa   se produzca es la incertidumbre desde la que en funcionamiento un proceso de investigación.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada